Concret, ca prim pas, proiectul este materializat prin crearea primului magazin al tuturor romanilor denumit Magazinul Nostru, prin asocierea în participațiune a unui număr mare de români ce vor investi cu scopul obținerii de beneficii financiare.

Prezentare generală

Cooperativa Dacia Unită s-a format din intenția de a crea o afacere corectă care să unească un număr mare de români pentru ca împreună să dezvolte proiecte pe diverse domenii prin care să genereze într-ajutorare, beneficii diverse, încredere.

Deasemeni Cooperativa își propune păstrarea și prezentarea tradițiilor locale, cu preponderență prin organizarea de evenimente la care prezintă sortimente agroalimentare specifice fiecărei sărbători în parte, promovarea tradițiilor agroalimentare din regiunile istorice naționale, dar și evenimente în scop educativ  și informativ pentru cunoașterea beneficiilor alimentelor naturale.

Cooperativa dorește să fie element de bază în crearea unui circuit de prezentare a produselor agroalimentare specific locale, prin lanțul scurt de aprovizionare..

Cooperativa are în jur de 300 de membrii cooperatori cetățeni români cotizanți, din toate colțurile lumii, inclusiv din SUA sau Australia.

 Consiliul de administratie și de integritate

Consiliul de Administrație se întruneşte săptămânal în sedințe ordinare sau ori de câte ori este nevoie în sedințe extraordinare.

Componența Consiliului de Administrație – administrează activitatea Cooperativei

  1. Președinte VALERICĂ BULBOACĂ
  2. Vicepreședinte ALEXANDRU COTEA
  3. Membru CONSTANTIN GHERGHINĂ
  4. Membru MIHAELA RIPA
  5. Membru DANIEL GHIA

Componența Consiliului de Integritate – supraveghează activitatea Cooperativei

  1. Membru CORINA SUGUREANU
  2. Membru LUMINIȚA POHOAȚĂ
  3. Membru GABRIEL VALENTIN POSEA
  4. Membru VASILE NEAGOVICI
  5. Membru IOAN OSAN
  6. Membru MIHAI POPA
  7. Membru SILVIU HALMAGHI

Managenet

Cooperativa este condusă de către Consiliul de Administrație format din președinte, vicepreședinte și trei membri și este supravegheată de către Consiliul de Integritate format din șapte membri.

Managerul de proiect, Ripa Mihaela are o vastă experiență în vânzări, marketing și management și este sprijinită de membrii cooperatori cu experiență în turism, vânzări directe și alimentație publică.

Misiune

Țelul Cooperativei este de a oferi produse autohtone, tradiționale și locale de cea mai bună calitate într-un ambient plăcut, vesel și relaxant.

Cheia succesului pentru activitatea Punctului de lucru din Brașov include furnizarea de produse de cea mai bună calitate, verificate la producători și în magazin, garantate de Cooperativă, împreună cu un pachet de servicii personalizate pentru clienți, la prețuri corecte direct de la producători.

În contextul actual, relansarea producătorilor locali, se poate face prin intermediul unei Cooperative agricole cu activitate integrată.

Legumele, fructele, lactatele și preparatele tradiționale vor fi produse de membri cooperatori producători în gospodării particulare, întreprinderi familiale, întreprinderi individuale, ferme persoane juridice și ulterior vândute în stare proaspătă, prelucrată sau procesată.

Produsele vor fi vândute către consumatorii finali prin magazinele proprii ale Cooperativei, din marile orașe, în apropierea obiectivelor cu trafic intens de clienți și colaborarea cu hoteluri și pensiuni care au trafic de turiști, interesați de produsele naturale și tradiționale după rețete atestate sau consacrate.

Considerații financiare

Cooperativa deține momentan în Fondul de Dezvoltare suma de 150.000 lei și preconizăm creșterea acestei sume prin creșterea numărului de membrii cooperatori, odată cu momentul deschiderii primului Punct de lucru din Brașov .

Cooperativa nu anticipează probleme cu fluxul de numerar, întrucât pe lângă vânzările generate prin Punctul de lucru, va exista aport la Fondul de Dezvoltare prin achiziția de Unități de Investiție de către noii membri cooperatori.

Cooperativa va aplica pentru obținerea de fonduri prin Programul Național de Dezvoltare Rurală pentru promovare și dezvoltarea activității specifice, dar și alte fonduri ce vor fi accesibile.

 Înființare punct lucru

Primul punct de lucru va fi amenajat astfel încât să se creeze un concept de magazin cu elemente originale specifice tradiționale, care în timp să poată fi armonizate și care să țină cont sau să caracterizeze comunitatea ce se va forma în jurul magazinului.  Ne dorim ca punctul de lucru să fie caracterizat de tradiție, principii și valori autentice, curățenie, umanism și încredere.

Strategia de implementare

Dacia Unită Cooperativă Agricolă are intenția de a deschide un Punct de lucru în Brașov, care are ca și scop asigurarea desfacerii produselor și promovarea producătorilor  autohtoni, prin achiziționarea directă a produselor locale, tradiționale și autohtone românești, a căror calitate și proveniență vor fi verificate și garantate.

Vom consilia și încuraja producătorii de fructe și legume să producă pe cât se poate de natural, fără insecticide și pesticide toxice interzise, produse care vor fi achiziționate prin lanțul scurt, astfel eliminând intermediarii.

Cooperativa a început demersurile pentru realizarea unui magazin on-line.

Produse și servicii

Cooperativa Dacia Unită intenționează să ofere prin Punctul de desfacere din Brașov, produse locale și tradiționale, preparate proaspete și semipreparate din lapte, carne, legume-fructe, băuturi și preparate realizate după rețete proprii atestate sau consacrate, care vor constitui un brand propriu.

O altă categorie importantă va fi reprezentată de produsele de patiserie după  rețete românești specifice produselor de sezon din diverse regiuni ale țării, cum ar fi: plăcinte cu brânză, plăcinte cu dovleac, plăcinte cu mere, etc.

Deasemenea vom vinde produse nealimentare de uz casnic general.

Cooperativa va mai dezvolta și alte activități în domenii diverse precum: prelucrarea și conservarea legumelor și fructelor, prestări servicii instalații tehnico-sanitare, instalații electrice, reciclare și prelucrare deșeuri nepericuloase,  montări și service uși automate, medicină complementară.

Piața de desfacere și Strategia de vânzare

Punctul de lucru Brașov, va funcționa ca și un magazin agroalimentar de vecinatate, apoi se va evidenția prin evenimente ce sărbătoresc tradițiile populare regionale și naționale, va ținti să devenină unul dintre punctele de atractie agro-alimentară din zonă prin promovarea alimentației sănătoase din ceea ce ne oferă natura prin producția autohtonă.

Dorim să reînviem unele evenimente și tradiții care s-au pierdut în timp. Piața produselor locale și tradiționale are în continuare un imens potențial, drept pentru care vom invita producătorii să-și promoveze marfa și să prezinte celor interesați.

Cooperativa dorește să-și creeze o bază mare de clienți de vecinătate și chiar fidelizarea acestora inclusiv prin livrările la domiciliu, devinind un obiectiv pe care desigur că ne propunem să îl acoperim cu aceleași produse sănătoase și garantate.

Cooperativa va desfășura parteneriate cu instituțiile de învățământ din Brașov pentru pregătirea în practică și dezvoltarea valorilor umane, morale și spirituale românești.

În plus, conform statisticilor, zona Brașovului a găzduiește anual peste 1,4 milioane de turiști, fiind unul din cele mai vizitate orașe din Romania, fapt ce ne asigură un potential mare de posibili clienți, care vor fi serviti cu produse sănătoase și servicii competitive.

Sortimentul de produse

Cooperativa va oferi clienților săi garanția provenienței, a calității și a veridicității informațiilor scrise despre fiecare produs în parte. Astfel clientul va ști sigur când un produs este românesc, cât de ecologic este și ce conține.

Unde nu vom avea siguranța informației, nu vom garanta cu numele Cooperativei.

Ne dorim deasemenea să oferim cele mai bune și proaspete produse și preparate locale, tradiționale sau autentice românești. Acestea vor fi realizate prin utilizarea ingredientelor de înaltă calitate, preparate  după  rețete consacrate, originale și/sau tradiționale.

Sortimentul de produse este format din: produse de bază, legume-fructe, băuturi răcoritoare, cafea, preparate și semipreparate carne, mezeluri, ouă, lactate, cereale, conserve, compoturi, dulciuri, înghețată și desert, sosuri, miere, dulcețuri, mirodenii, patiserie, paste, ulei, produse de uz personal și casnic, pentru curățenie și cosmetice.

 Nevoile pieței

Produsele naturale și tradiționale sunt din ce în ce mai căutate, chiar și politicile fiscale încurajează promovarea acestora, prin TVA-ul redus la 5%.

Datorită formei de organizare juridică, Cooperativa având facilități fiscale va avea produse și prețuri competitive.

În sezonul primavară-vară cererea pieței este axată pe produse în stare proaspată, iar în sezonul toamnă-iarnă cererea se va axa orienta și pe produse în stare uscată sau conservată. Acest fapt ne încurajează să creem propriile centre de producție, procesare și prelucrare prin accesarea Programelor naționale de dezvoltare rurală și locală.

 Segmentarea pieței

Accentul se pune pe satisfacerea cererii pornind de la o bază de clienți locali, continuând cu elevii și studenții care frecventează instituțiile de învățământ din zonă, (școală generală, liceu, facultate), cu angajații intreprinderilor și instituțiilor din apropiere, cu cei care tranzitează zona atât pe jos cât și cu autovehiculele și ajungând până la turiști, Brașovul fiind un oraș situat în zonă de munte des frecventată de turiști atât vara cât și iarna.

Deasemenea cooperativa se va adresa clienților exigenți, care preferă doar produse de top tradiționale, originale și naturale.

Cooperativa intenționează să încheie parteneriate cu restaurante, cămine de bătrâni, case de copii având în vedere că va comercializa produse direct de la producători a căror calitate și origine va fi verificată și garantată.

 Localnici

Cooperativa își propune să fidelizeze prin ideia și beneficiile proiectului magazinului o bază mare de clienți, astfel fiind posibilă creșterea cifrei de afaceri și stabilitatea fluxului de marfă.

Vom organiza evenimente prin care să atragem localnicii, promovând pe canalele social-media, sărbătorile tradiționale ale zonei centrale a țării.

Vom repera avantaje prin care să le asigurăm un statut special între clieții noștri.

Vom căuta să oferim în pauze preparate sănătoase, gustoase și autentice elevilor și studenților, oferindu-le spațiu propice servirii.

Turiști                                                                          

Brașovul fiind situat într-o zonă turiștică cu potențial ridicat, cu turism montan multi-sezonier, ne garantează faptul că vizibilitatea și accesibilitatea produselor naturale și tradiționale comercializate prin Cooperativă va atrage acest segment important al pieței.

Vom încerca să dezvoltăm perteneriate cu agențiile de turism pentru a integra locația noatră ca sursă de încredere pentru procurarea de produse autentice, gustoase, dar mai ales sigure.

Strategia unui segment de piață țintă

Oferta de servicii în sistem comandă directă și servire la mașină (gen drive-in), astfel se poate atrage un flux regulat de clienți dar și atragerea clienților de tranzit, prin produse și servicii competitive să captăm un mare segment de piață.

Pozitionarea Punctului de lucru din Brașov, sortimentul de produse, politica de prețuri și activitățile de marketing vor fi axate pe maximizarea vânzărilor la produsele cele mai căutate și consacrate, specifice zonei.

Concurența și analiza de risc

Căutăm să acoperim zone unde concurența este mai restrânsă, bazându-ne pe dorința clienților de a consuma produse de înaltă calitate, achiziționate pe cât posibil direct de la producători, evitând adaosurile comerciale de intermediere, pentru a oferi prețuri corecte în ambele sensuri – atât producătorului cât și clientului.

Datorită potențialului imens de dezvoltare pe care îl reprezintă nevoia de produse cât mai sănătoase, Cooperativa poate dezvolta această afacere de promovare și vânzare a produselor naturale, specific locale, tradiționale și autentice, prin garantarea calității, prețuri corecte fără intermediari, prin organizarea de evenimente care să atragă o masă mare de clienți și prin oferirea de servicii de calitate, care este cea mai bună carte de vizită.

Sperăm să generăm încredere și încântare care să fie transmise din om în om, pentru a favoriza produsele autohtone în lupta din ce în ce mai grea cu concurența magazinelor cu produse de import. Astfel calitatea și garantarea produselor direct de la producătorii autohtoni va fi secretul succesului garantat.

Avantajul competitiv

Datorită faptului că avem un număr mare de membri cooperatori, aceștia vor fi direct interesați de creșterea rulajului, astfel că vor promova activitatea Cooperativei.

Se va stimula vizibilitatea Punctului nostru de lucru prin promovare directă, interactivă și permanentă. Deasemenea va exista o promovare clasică prin website, socialmedia, materiale publicitare, flyere, broșuri, banere.

Planul cu personalul

Cooperativa va angaja personal pentru vânzări și marketing.

În urma analizei necesarului de personal, cooperativa intenționează să angajeze personal pentru vânzări full time și personal de dezvoltare și promovare a produselor part time. Pentru punctul de lucru din Brașov, se va face contract de colaborare cu o firmă de contabilitate, iar pentru aprovizionare, se va lucra tot pe bază de contract de colaborare.

Plan financiar

Cooperativa are strânși la momentul actual 150 000 lei reprezentând Fondul de Dezvoltare, format din Unități de Investiție și estimează că până la sfârșitul anului să depășească 200 000 lei.

Acest Fond de Dezvoltare este suficient pentru înființarea punctului de lucru din Brașov și anume: Cheltuieli de înființare punct de lucru la Registrul Comerțului, avize de funcționare, amenajare spațiu, amenajări interioare și exterioare, casă de marcat plus masă, computer și periferice, coșuri cumpărături, echipament supraveghere video, panouri informative, papetărie, flayere, rafturi fixe perete,  rafturi modulare, vitrine frigorifice, salarii plus asigurări sociale, salarii colaboratori, salarii part-time, cheltuieli deschidere, cheltuieli funcționale, cheltuieli cu chiria si utilitățile, cercetare dezvoltare, rezervă de numerar și cheltuieli neprevăzute.

Analiza pragului de rentabilitate

Analiza pragului de rentabilitate se bazează pe media cifrelor din: prima zi, prima săptămână, prima lună, pentru totalul vânzărilor corelate cu cheltuielile de funcționare.

Această analiză se face pentru a prezenta rentabilitatea și pentru a putea stabili costurile fixe și costurile variabile de funcționare la capacitate optimă adaptate în funcție de cerere și ofertă.

Deasemenea această analiză crează premisele unei estimări mai precise a rentabilității și reducerea riscului de blocaj financiar .

Estimări privind profitul și pierderea

Datorită analizei rentabilității și studiilor de piață, Cooperativa se așteaptă să înregistreze profit, din primul an de funcționare al magazinului.

Putem reduce pierderile datorate perisabilității fructelor sau legumelor, prin lanțul scurt de aprovizionare, fără a fi necesare stocuri mari de marfă.